Tylöhus - helgen :)

Nervöst, svettigt, illamående när man ställde sig på Tylöhus för första gången. Förväntningarna var inte stora men fy vad jag hade fel.

I fredags åkte jag, Zandra, Anna A och Rebecca till Tylöhus till vår första praktik dag.
Vi fick en snabb rundtur och jag säger bara; ÅK DIT! Där är så himla fint!!! :D
Sen var det i full gång, min skjorta fick jag inte ha :( så jag fick en ful jävla tröja.
Jag och Zandra hamnade i servisen och Anna och Rebecca hamnade i baren. Jag och Zandra trodde vi skulle få lättare arbete under kvällen som att duka bord osv. Men nänä :) så fel så fel.. Där var Guld Galan dit viktiga människor skulle på, en massa företag. Var hamnade vi tror ni? Jo, DÄR! Vi fick vars ett bord med 40 pers som vi skulle ta hand om heeela kvällen :S Jag trodde jag skulle börja gråta, jag berättade för hovmästaren att jag aldrig serverat förut och sist jag övade att bära på fat så hade jag tappat allt på golvet. Men han brydde sig inte =/

Det gick fruktansvärt bra :) bättre än förväntat! Tappade inget, spillde inget :) Känner mig helt stolt :D
Sen var det dags för kaffet sisådär 12 på natten. Ja då hade inte alla bord fått kaffe och alla gick o knakade mig i ryggen =/ Då tog jag tag i det hela och styrde o ställde :P Nä men så de fick kaffe! hehe

I Lördags (igår).. ville jag inte gå dit något mer. Inte efter fredagskvällen som tog död ¨på en i princip =/ Tyckte de va lite elaka att ge mig ett helt bord och jag som inte har någon erfarenhet =/
Men ja.. fick mig en smäll i ryggen igen igår. Jag och Zandra blev tilldelade bord ute i restaurangen för SPA- gästerna. Jag sa blankt nej, jag ville inte men de tvingade mig ändå :S Jag bara jaja.. då får det gå som det går.
Jag fick ett bord på åtta personer.

Stod och väntade på att gästerna skulle komma.. då kommer 8 skit snygga killar in i salen och jag tänkte "NEEEJ, sätt er inte vid mitt bord" vad gjorde dem ??? Jo satte sig vid mitt bord :( haha :)

Jag har aldrig haft så kul :) hihi.. hela kvällen va as kul! De tog väl hand om mig ;) 400 kr i dricks är inte dåligt för sin första kväll som servitris ;) Massa fotton tog de på mig också!
(Mot reglerna??) Träffade jag dem inne i stan sedan på natten med. Helt underbara killar :)
Och det roliga va att jag sa att jag kom från Skåne och då sa dem "bara du inte säger att du kommer från Löberöd" Jag bara joo :P haha! Så kul vi hade :)
Varje gång jag kom ut till dem så skrek dem "Heeja Emma!!". :P
De visade även bilder på sig i sina Speedos :P hett!

Jag vill jobba som servitris nu :P höhö! Nä men jag har faktiskt haft kul hela helgen :) Trodde aldrig att jag skulle få såna stora uppgifter. Jag är ju bara nybörjare!

Hoppas alla haft en bra halloween :)

Kommentarer
Postat av: dude!

För fan, tänd inte på brats! Du är värd någon mycket finare kille som uppskattar dig.

2006-11-06 @ 12:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0