IBR Bar & Restaurang chef - Gastro Academy

Hela veckan har varit RIKTIGT JÄVLA KUUUUUL!!! Jag ha verkligen hittat den perfekta utbildningen :) Alla i klassen är helt jävla underbara!
Vinprovningar 2 gånger i veckan.. man blir lite lullig efter att ha provat 6 olika vinsorter ;) haha
Svårt nu i början också.. vi håller på att öva upp våra luktsinnen. =/ Vi ska lukta på allt vi kommer åt, personer, tandborstar, frukter, ALLT
Jag ska lätt bli sommelier ;)

Smakar man på ett vin så tycker jag kanske att det är halvsött, nä då är det torrt. Så ja :) Jag har mycket att lära mig!

Spanskan går sisådär.. haha :) Har lärt mig; Hola! Me llamo Emma, como tu llamas? Que tal? o blablabla..

Har även en viss Hans Wern som är vår personliga coach för att vi ska bli de perfekta ledarna. Han är lite halvyrr och vissa grejer kan jag absolut inte hålla med honom om. Han tycker man alltid ska va glad varför va sur eller ledsen?.. Men jag tycker att människan i sig har massa känslor, och alla de känslor måste få lov att komma ut annars mår man bara bajs.
Men man ska lägga upp schema för sina känslor. De håller jag med om faktiskt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0