EmC Master Bartender ;)

Idag provade vi inte viner utan idag fick vi testa lite lite liiiite starkare grejer ;) STARKSPRIT :P

Vi fick göra 8 olika drinkar idag, pre-cocktails, inget vidare gott :S urk!

Vet ni varför det heter Dry Martini? Nej gissar på det med ;) Det är inte ens någon Martini i för drycken består av Gin och torr Vermouth!!
Varför heter det då Dry Martini? JO! För att det var nån överklass riknisse i USA långt långt bak i tiden (tidigt 1900-tal) som gick till en bar och ville ha en torr cocktail att smutta på. Killen bakom bardisken hette då Mr Martini ;) thats why! Lite onödigt kul att veta :)

White lady med lite mer citron i är mums ^^, Lever på den smaken innu.

Smakade nya Absolut Pears.. muuums! Bara så ni vet ska man inte snapsa Absolut och då menar jag alla sorterna även den utan smak! De ska blandas i drinkar. Jag lärde mig det idag ialf ^^, hihi

Fick även reda på att Bacardi leder i världen tätt efter Smirnoff och på tredjeplats ligger Absolut ;)

Kul kul :)
Vi provade (svalde..hrm :P) ju viner i onsdags, mousserande och champange :) MUMS! Jag rekomenderar Asti från Piemonte i Italien som är gjord på Muscat druvan. Sött mousserande vin som man ska äta jordgubbar till :) perfekt! Något för er som ska ta studenten i sommar! Kostar bara 67 kr flarran.

Eller varför inte en Bollinger? Mhm.. det är fint.. ^^, men den är torr. Men det är fan klass, gjord i Champange på det ÄKTA sättet ju :) Små små små fina bubblor, perfekt! 330 kr flarran eller något.

För er som inte vet varför det finns rosa champange/mousserande vin, kan jag berätta att de flesta Champange blir gjort på blåa druvor. För att få den rosa låter man druvorna jäsa en kort stund med skinnet från druvorna. = rosé champange.
Inte så speciellt :) hehe

Jag kan så mycket nu :D

Imorgon Tylöhus.. nu ska Emelie börja praktisera där också :) hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0