Vinprovning Övriga Europa


Blandy's
M m m.. :) Blandy's från 1998 det skojar man inte bort! Riktigt riktigt gott! Hög alkohol som döljer sig i sötman, med stor smak av nötter, bränt socker, russin, kola och choklad. Kostar ca 97 :- för halvbutelj.
Denna Madeiran ska man bara sitta och smutta på till någon god chocklad bit. Plus du kan ha den i ca 2-4 veckor så man behöver inte dricka upp den direkt man öppnat den. Gäller även alla andra starkviner!

Frågade personalen på System bolaget om den riktigt, ursäkta mitt språk, jääävla goda VDN Beaums de Venise om hur länge den kunde hålla sig efter man öppnat den. De sa ca 5 dagar, men det stämmer inte,  i och med den är så söt så håller den sig ca 2 veckor. Så lita inte alltid på de yrriga tanterna/gubbarna där :)

I alla fall!!! :D

Testade även en grymt gott Ungerskt vin från Tokaji ;) m m m.. St Stephan's Crown Aszu 5 Puttonyos! Kommer ni åt en sån söt flaska så köp den! Tror den finns på beställnings sortimentet på Systemet, men inte säker.

Jaja.. jag lagade jätte god mat men så förstörde jag den såklart med färsk chili :( jävla piss! Fick slänga allt. Så typiskt mig. Så nu mår min mage inte alls bra, kändes som om jag va en drake som sprutade ut eld ur munnen :P




Kommentarer
Postat av: Raz

Damn du börjar bli riktigt vass på viner =)
Skulle gärna vilja lärna mig några schyssta rödviner till mörk choklad om du kan =)
Kommentera gärna min debatt
Kram

2007-03-15 @ 11:26:50
URL: http://rsilfver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0